På söndag är det dags för familjescouter i Backa!

5 mars, 2024 av Joel Ericsson

Nu på söndag 10 mars är det dags för familjescouting i Backa igen. Den här gången står Knep och knåp på programmet så vi får se vad Magna och Parum har hittat på!

Familjescouting är ett sätt att möta nya kompisar och uppleva äventyr. Barn och vuxna deltar tillsammans och det är ett roligt och lekfullt sätt möta scouting.
Familjescouting passar allra bäst för barn som är ungefär 3-7 år. Syskon i andra åldrar är dock alltid välkomna men från och med årskurs 2 är det mer spännande att vara med i spårarscouterna! Det går också utmärkt att komma med en annan vuxen än sina föräldrar eller följa med en kompis familj.

Tid och plats

Vi börjar 10.00 och vi håller på till ungefär 11.30. När mötet är slut går det bra att stanna kvar och grilla korv eller äta något annat ni har med er.

Vi är ute hela mötet och träffas vid vår glänta på Arödsberget. Vi skyltar till gläntan från gångvägen vid Björkrisvägen 22.

Hitta till Familjescouternas glänta

Följ Haletorpsvägen mot stan och fortsätt uppför Björkrisvägen.

När ni kommit uppför backen, följ gångvägen till vänster bredvid Björkrisvägen 22.

Följ gångvägen tills ni ser Familjescouternas skyltar.

Bra att ha med sig

Ta med kläder efter väder, sittunderlag och gärna en vattenflaska / termos med varm dryck.

Om ni vill stanna och äta lunch så behöver ni matsäck och matgrejer.

Bli medlem i Backa scoutkår

Alla får vara med och testa familjescouting en gång gratis. Därefter behöver man bli medlem i Backa scoutkår för att fortsätta. Det gäller alla som är med i familjescouterna, både vuxna och barn. Familjescouterna kostar 100 kronor per person och termin, oavsett hur många gånger man är med och när på terminen när man börjar.

Du som har varit medlem under hösten kommer att få en ny faktura för våren.

Om du har varit med under hösten men inte vill fortsätta till våren så är det bra om du hör av dig omgående så att du inte får en faktura du inte ska ha!

Du som ännu inte är medlem kan fylla i en intresseanmälan för varje familjemedlem som vill vara med på Familjescouternas avdelningssida.

Frågor?

Hör av dig till familjescouting@backascout.se

Vi ses på söndag!

/ Magna, Parum, Bosse, Fredrik och Lina