Familjescouting

Nu börjar vårterminen för familjescouterna i Backa!

Tack för höstens träffar. Nu är det snart dags igen. Vi ser fram emot att träffa er alla. Vi har planerat terminen och justerat tiderna lite. Vi tänkte börja 09.30 i vår och hoppas att mat-och sovklockorna passar bra med detta!

Var
Vi går gärna iväg för att uppleva naturen på nära håll. Om vädret är alltför dåligt stannar vi på scoutgården.

Vårens program!

• 2 februari 09.30-11.30   Hinderbana
  • 24 februari 18.00            Kårstämma
  • 1 mars 09.30-11.30         Eld
  • 23 april 18.00                  Kåren firar St Georg
  • 5 juni 09.30-11.30          Mat
  • 10 maj 09.30-11.30        Vatten
  • 21-24 maj                         Kårläger i Horred

2 februari 09.30-11.30 Hinderbana

Vi träffas vid scouthuset klockan 09,30 och går gemensamt upp i skogen. Där bygger vi tillsammans en hinderbana med olika stationer. Ungefär klockan 11 avslutar vi aktiviteterna och samlas vid elden.. Alla som vill kan grilla korv eller äta något annat de har med sig. Ni som vill gå hem direkt gör naturligtvis så!
Ta med
Kläder efter väder, sittunderlag och gärna en vattenflaska / termos med varm dryck. Om ni vill stanna och äta lunch så behöver ni matsäck och matgrejer. Har ni handskar och en kniv/sax så ta gärna med dem.

24 februari 18.00 Kårstämma

Backa Scoutkår har årsmöte i Scouthuset på kvällen den 24 februari. Alla medlemmar, alltså vi, är välkomna att vara med och bestämma vad vi ska göra i kåren det närmaste året.

1 mars 09.30-11.30 Eld

Vi träffas vid scouthuset klockan 09.30 och går gemensamt upp i skogen. Vi provar att tända och släcka eld och att handskas med den på ett bra sätt. Ungefär klockan 11 avslutar vi aktiviteterna och samlas vid elden.. Alla som vill kan grilla korv eller äta något annat de har med sig. Ni som vill gå hem direkt gör naturligtvis så!
Ta med:
Kläder efter väder, tänk på att vi kommer att lukta mycket rök efter dagens möte! Sittunderlag och gärna en vattenflaska / termos med varm dryck. Om ni vill stanna och äta lunch så behöver ni matsäck och matgrejer. Har ni handskar och en kniv som passar att tälja med så ta gärna med dem.

23 april 18.00 St Georg

Sankt Göran, eller St Georg är scouternas skyddshelgon. Alla kårens medlemmar är välkomna på gemensamt firande. Vi går från Scouthuset till Dubberödsberget. Där lyssnar vi på årets Sankt Georg-budskap och grillar sedan korv och fikar tillsammans

5 juni 09.30-11.30 Mat (ändrat från april)

Vi träffas vid scouthuset klockan 09.30 och stannar där under hela mötet. Tillsammans lagar vi lunch och förhoppningsvis blir det flera rätter som vi kan äta ihop.
För att vi ska kunna handla lagom mycket mat av rätt sort så är det viktigt att de som kommer anmäler sig till familjescouting@backascout.se senast den 28 maj 2020. Skriv namn och om ni har någon specialkost vi måste ta hänsyn till, förklara så tydligt ni kan så ska vi göra vårt bästa!
Ta med
Kläder efter väder, tänk på att vi kommer att lukta mycket rök efter dagens möte! Har ni handskar så ta gärna med dem.

10 maj 09.30-11.30 Vatten OBS! Hökälla

Vi har terminsavslutning med tema vatten och utdelning av märken och diplom vid Hökälla. Dit går buss 52 och det finns parkeringsplats. Vi tänker på såpbubblor, tävlingar och kanske en tur i utsiktstornet. Mer information om samlingsplats kommer när det närmar sig. Vi slutar vid 11 och samlas då vid elden. Alla som vill kan grilla korv eller äta något annat de har med sig. Ni som vill gå hem direkt gör naturligtvis så!
Ta med
Kläder efter väder, sittunderlag och gärna en vattenflaska. Om ni vill stanna och äta lunch så behöver ni matsäck och matgrejer.

21-24 maj Kårläger i Horred

Kåren har gemensamt läger på Bergsäter i Horred. Vi klurar just nu på formerna för familjescouternas deltagande. Vi hoppas kunna vara med någon dag och delta i programmet. Mer information finns här.

Bli medlem i Backa scoutkår

Alla får vara med och testa familjescouting en gång gratis. Därefter behöver man bli medlem i Backa scoutkår för att fortsätta. Det gäller alla som är med i familjescouterna, alltså både vuxna och barn. Familjescouterna kostar 100 kronor per person och termin, oavsett hur många gånger man är med och när på terminen när man börjar. Du som har varit medlem under hösten kommer att få en ny faktura för våren.
Du som ännu inte är medlem kan fylla i en intresseanmälan för varje familjemedlem som vill vara med.

Fyll i en intresseanmälan

Frågor?

Hör av dig till familjescouting@backascout.se

Vi ses i februari!