Scoutdräkten

Scoutdräkten har en blå färg och det finns olika typer av plagg. Den traditionella skjortan kompletteras med en pikétröja samt lång- och kortärmad t-shirt. Plaggen är framtagna för att motsvara ungas behov och visar en modern rörelse som tar sats för de kommande hundra åren. Det är en gemensam scoutdräkt för alla scouter i Sverige. Vi scouter känns lätt igen när vi bär den blå scoutskjortan eller andra blå scoutkläder. På scoutskjortan fäster vi märken för att berätta vad vi gjort, tillhörighet och vilka intressen vi har.

Grundplaggen i scoutdräkten är en scoutskjorta -t-shirt, -piké med märken och scouthalsduk med sölja.

Köp scoutdräkten på scoutshop.se

Du kan köpa scoutdräkten, scoutmärken, andra snygga scoutkläder och massor av coola scoutprylar i Scouternas egen shop.

Göteborgs Scoutdistrikt – kansli och scoutshop

På kansliet finns försäljning av scoutdräkten. Kollektionen innefattar t-shirt med lång och kort ärm, pikétröja och den klassiska scoutskjortan. Alla plaggen finns i full sortering och i två olika passformar (rak och insvängd). De säljer även många olika sorts märken som man kan köpa ett och ett.

Viktigt att veta – kansliet tar enbart kortbetalning.

Kansliets hemsida

Storlekstabell för skjortor

Storlekstabeller finns för respektive skjorta på scoutshop.se

Kåren säljer!

Följande saker kan köpas från kåren. Ta kontakt med din ledare för mer information.

• Kårhalsduk 100 kronor
  • Kårmärket 10 kronor
  • Kårband 2 kronor

Märkesplacering

Kolla gärna med kåren eller avdelningen innan du handlar, eftersom det ibland görs gemensamma beställningar.