Lussehôjk 2023

13 november, 2023 av Joel Ericsson

Helgen 24 – 26 nov är det äntligen dags för höstterminens höjdpunkt, nämligen ”Lussehôjken” som i år är i Sjöviksgården (en lägergård ca: 4 mil nordöst om Göteborg, längs med väg 190). Alla kårens scouter och ledare åker tillsammans på denna traditionsenliga hôjk i julens tecken.
Helgen kommer att innehålla lite av allt som hör julen till såsom pepparkaksbak, godistillverkning, matlagning, lekar (både ute och inne), julpyssel och julklappsbyte. Sist men inte minst kommer vi att avnjuta det gemensamt tillagade julbordet.
För er som vill: Ta med en julklapp för ett värde av cirka 50 kronor, det blir nämligen julklappsbyte.
Vi kommer inte att åka buss denna gång eftersom helgens arrangemang ligger så nära Göteborg. Varje avdelning kommer att planera samåkning från scouthuset var för sig. Sjöviksgården ligger på Sörviksvägen 47 i Sjövik.
Utrustningslista för inomhusförläggning finns på hemsidan.
Hôjken startar på Sjöviksgården klockan 19:00 på fredagen och avslutas på samma plats på söndagen klockan 14:00
Kostnad 450 :- per person som betalas in på kårens konto pg 628807-0, märk betalningen med barnets namn!
Anmälan skall vara din ledare tillhanda absolut senast måndagen den 20 november så ledarna hinner handla.

Hämta anmälningstalong