Lussehôjk 2021

15 november, 2021 av Joel Ericsson
Lussehôjk 2021

Helgen 3 – 5 december är det äntligen dags för höstterminens höjdpunkt, nämligen ”Lussehôjken” som även i år är på Lysestrand (en lägergård ca: 10 mil norr om Göteborg.) Alla kårens scouter och ledare åker tillsammans på denna traditionsenliga hôjk i julen tecken. Helgen kommer att innehålla lite av allt som hör julen till såsom pepparkaksbak, godistillverkning, matlagning, lekar (både ute och inne), julpyssel och julklappsbyte. Sist men inte minst kommer vi att avnjuta det gemensamt tillagade julbordet.

För er som vill: Ta med en julklapp för ett värde av cirka 50 kronor, det blir nämligen julklappsbyte.

Vi kommer att åka buss tillsammans till Lysestrand,så denna gång behöver ni föräldrar inte ställa upp och köra. Tänk på att inte packa så skrymmande. Utrustningslista för inomhusförläggning finns här på hemsidan. Samling sker vid scouthuset fredagen den 3:e december kl. 18.15. Hemma igen vid scouthuset söndagen den 5:e december ca. kl. 16.00.

Kostnad 400 :- per person.

Anmälan och avgift skall vara din ledare tillhanda absolut senast onsdagen den 1:e december så ledarna hinner handla.

Ladda ner anmälningstalong (PDF)