Loppmarknad 2023

3 oktober, 2023 av Joel Ericsson

Gör en god gärning och bli av med dina överflödiga saker!

Har du massor av prylar som bara samlar damm i vind och källare? Vill du skapa mer plats och ordning i ditt hem? Då har du en perfekt möjlighet nu!

Vi i Backa Scoutkår tar gärna emot dina saker som du inte behöver längre. Vi tar emot nästan allt, utom möbler, TV-apparater och tjockskärmar.

Backa Scoutkår är en aktiv förening som ger ca 80 barn och ungdomar mellan 2 och 18 år möjlighet att uppleva äventyr, lära sig nya saker och ha roligt tillsammans.

Genom att skänka dina saker till vår loppmarknad stödjer du vår verksamhet och bidrar till att fler barn och ungdomar i Backa kan få vara med i scouting.

Så här gör du:

Under veckan före loppmarknaden (v43) kan du lämna dina saker i vår scoutgård på Haletorpsvägen 14 i Hisings Backa (det röda huset vid korsningen Litteraturgatan – Wadköpingsgatan, hållplats Björkrisvägen).

Vi finns på plats varje vardagskväll mellan 18 och 21 och tar emot dina saker med glädje.

Loppmarknaden äger rum lördag-söndag 28-29 oktober 2023 kl 10-15 i vår scoutgård.

Välkomna till Backa scoutkår!