Familjescouting

Nu är det snart dags för familjescouting i Backa igen. Vi ser fram emot att träffa er alla. Familjescouting är ett sätt att möta nya kompisar och uppleva äventyr. Barn och vuxna deltar tillsammans och det är ett roligt och lekfullt sätt möta scouting. Familjescouting passar allra bäst för barn som är ungefär 4-7 år. Syskon i andra åldrar är dock alltid välkomna.

Terminsprogram

Till programmet

Bli medlem i Backa scoutkår

Alla får vara med och testa familjescouting en gång gratis. Därefter behöver man bli medlem i Backa scoutkår för att fortsätta. Det gäller alla som är med i familjescouterna, alltså både vuxna och barn. Familjescouterna kostar 100 kronor per person och termin, oavsett hur många gånger man är med och när på terminen när man börjar. Du som har varit medlem under våren kommer att få en ny faktura för hösten.

Om du har varit med under våren men inte vill fortsätta till hösten så är det bra om du hör av dig omgående så att du inte får en faktura du inte ska ha!

Du som ännu inte är medlem kan fylla i en intresseanmälan för varje familjemedlem som vill vara med.

Fyll i en intresseanmälan

Frågor?

Hör av dig till familjescouting@backascout.se

/Magna, Parum, Bosse, Björn och Lina