Angående det rådande läget!

2 november, 2020 av Joel Ericsson

Backa Scoutkår har igår (1 november 2020) haft ett extra styrelsemöte med anledning av den rådande situationen och de nya råd som har släppts av Folkhälsomyndigheten och vår riksorganisation. Under mötet diskuterade vi hur Scoutkåren kunde fortsätta sin verksamhet i så stor utsträckning som möjligt.
Med hjälp av den information som finns tillgänglig så har vi beslutat följande

Familjescouting, Utmanarna och Roverscouting kommer att ställa in sina möten den närmaste tiden. Detta på grund av att verksamheten innefattar ett stort antal medlemmar som är födda tidigare än 2005.

Spårarna, Upptäckarna och Äventyrarna kommer i största möjliga mån att fortsätta sin verksamhet men med anpassat program som kommer att kommuniceras till respektive avdelning. Håll utkik på hemsidan och i din mail efter detaljerad information.

Övernattningar med scouterna kommer inte att genomföras. Detta gäller avdelningsspecifika helgaktiviteter med övernattning samt vår Lussehöjk i december.

Vi avråder också alla våra medlemmar från att åka till möten med kollektivtrafik. Om ni istället väljer att samåka så föreslår vi att ni helst inte sitter för många i varje bil.

Vi förstår att detta är tråkigt och att ta detta beslut var inte lätt men i dessa tider måste vi följa de råd som finns från myndigheter och vår riksorganisation. Vi skall göra vårt bästa för att följa upp dessa beslut som vi har tagit idag och komma med löpande information till er så ofta som det går.

Hälsningar från Styrelsen genom Martin Sellman
Ordf. Backa Scoutkår