Nu startar vi familjescouting!

9 september, 2019 av Johan Eklund

Vad?

Familjescouting är för barn och vuxna som tillsammans får leka, träffa nya kompisar uppleva naturen och pröva på små och stora äventyr.

För vem?

Barn i åldrarna 3-7 år med minst en vuxen, till exempel mamma, pappa, moster, farfar, familjens vänner eller någon trevlig granne.

Finns det äldre eller yngre syskon i familjen är de också välkomna, men programmet är inte anpassat till dessa barn.

Vad behöver vi?

Dricka och frukt till mellanmål

Sittunderlag.

Kläder efter väder

Mat och dricka till lunch och något att äta med och ur, om ni vill stanna och äta och det hoppas vi!

Hur?

Vi träffas vid scouthuset klockan 10 och går gemensamt upp i skogen.

Vid klockan 12 avslutar vi aktiviteterna och samlas vid elden. Där kan alla som vill äta sin medhavda lunch, till exempel grilla korv.

Senast klockan 13 är vi tillbaka vid scouthuset igen.

När?

6 oktober klockan 10-13

3 november klockan 10-13

1 december klockan 10- 13

Vad kostar det?

Första gången får ni prova på gratis. Därefter kostar det 100 kronor per person och termin. Priset är det samma oavsett när under terminen man börjar.

Hur anmäler vi oss?

Fyll i en intresseanmälan

Vi undrar lite mer!

Läs mer här på vår sida om familjescouting