Kårläger 2018

I sommar är det dags för årets kårläger. Vi kommer precis som vanligt att hålla till på vår lägergård i Horred där vi kommer hålla på med massor av roliga aktiviteter. Den 30 juli kl 8.15 samlas vi utanför scouthuset för att åka till lägret tillsammans. Eftersom det är ett långläger är det bra att packa ordentligt så ni klarar er hela veckan. Vi kommer under vissa dagar att ha öppet en marka. Det är som en liten kiosk där scouterna kan köpa lite snacks. Vi rekommenderar att scouterna har med sig max 20 kronor per dag som förvaras hos ledare. Pengarna ska lämnas till ledare i ett namnat kuvert.

Observera att spårare har ett lite kortare läger, de samlas kl 09.30 den 2 augusti vid scouthuset och är åter med övriga den 5 augusti.

Årets besöksdag kommer vara den 2 augusti mellan 12.00-16.00. Då vill vi att man har med sig ett inslaget paket, värt minst 50 kronor, till vår årliga auktion.

Vi beräknar att vi är tillbaka i scouthuset den 5 augusti klockan 17.00

Kostnaden för lägret är 850 kronor (450:- för spårare) och sätts in på kårens konto 62 88 07 – 0 senast 30 juni.

Fyll i anmälan och hälsodeklaration och lämna till ledare senast 10 juni (sista anmälan framflyttad till 15 juni!)

Om din avdelning inte har fler möten för terminen eller du inte har möjlighet att komma på resterande möten – fota av anmälan samt hälsodeklarationen och skicka till emma@backascout.se senast 15 juni