Nu är det dags för Jamboree 2017 – var redo!

Den 5-12 augusti 2017 möts 11 000 scouter från hela Sverige för att tillsammans skapa och uppleva äventyr med gamla och nya vänner. Backa scoutkår skickar en grupp på 18 scouter och 9 ledare.

Tider

Avfärd lördag 5 augusti. Samling kl 08.15 vid scouthuset, avfärd 08.30.
Åter lördag 12 augusti ca kl 16.00.

Packlista

Ladda ner packlistan här

Ladda ner powerpointfilen som visades på sista informationsmötet 170731 här

Matsäck

Det är en lång bussresa till Skåne. Packa en matig matsäck samt frukt och smörgås. (Vi får ingen mat förrän till middagen). Packa även en ordentlig vattenflaska, fylld, gärna med isbitar i så håller den sig kall längre.

Pengar

Kontanter fungerar givetvis, men jamboreen vill hålla sin försäljning så kontantfri som möjligt. Alla deltagare ombedes därför att kolla upp möjligheterna att få ett bankkort eller swishkonto.

Förberedelser för Äventyrare

Under jamboreen kommer alla äventyrare vara med och bygga upp en stad i miniatyr, vår drömstad Umoja. För att befolka den staden så vill vi att alla äventyrare har med sig en Avatar. En figur som kan representera dig i vår miniatyrstad. Det kan vara en liten träfigur, bil, cykel eller båt. En träbil bör vara ca 10 centimeter lång och 4 centimeter bred för att passa in skalenligt. Måla och gör din avatar personlig. Avataren ska kunna källsorteras som brännbart. Väl framme kommer du under veckan få vara med och bygga upp staden och sedan placera din avatar där. När allt är färdigbyggt kommer vi ha en miniatyrstad som befolkas av tusentals avatarer som representerar samtliga äventyrare på jamboreen.

För deltagare över 18 år

Alla deltagare över 18 år ska ha genomfört kursen ”Trygga möten” någon gång de senaste 3 åren. Har du inte det så kan du göra det på webben: klicka här för webbkurs.

Skicka post till din scout under lägret

Adress till lägret:
Förnamn Efternamn
Bynummer 24-23
Backa scoutkår
Jamboree Scoutläger
291 76 Rinkaby

Bilder från kåren under lägret

Ledarna kommer med ojämna mellanrum lägga in bilder .

Bilderna kommer du hitta här.

Besöka jamboreen

Det kostar 50 kronor att parkera en bil på besöksparkeringen (betalas kontantfritt), men själva besöket är kostnadsfritt = tar du bussen är det gratis. Besöksdagar är 6, 7, 8, 10 och 11 augusti klockan 10-22. 9 augusti från 12-22. Varmt välkommen!

Kör man bil dit tar man sig ut på väg 118 mot Åhus och svänger av i samhället Rinkaby. Koordinaterna är 55.9841758, 14.2730516,16. Det går även jamboreebussar direkt ut till fältet från Kristianstad. Kolla in besöksinfo här.

Bra länkar

Jamboreens hemsida: www.jamboree.se
PUL: www.jamboree.se/jamboreeguide/villkor-och-deltagande/
Besöka jamboreen: www.jamboree.se/scoutkar-grupp-jamboreebrev/