Återuppfinnarna 2016

På årets kårläger kommer vi att möte de största uppfinnarna i historien. Vi kommer att få hjälpa till att uppfinna deras välkända lösningar på gårdagens problem.

1. Lämna in bifogade anmälningslapp och hälsodeklaration till din ledare

senast 28 april!
2. Lägeravgiften 350 kr betalas till BACKA SCOUTKÅRS LÄGERKONTO

pg. 41 27 72 – 6 senast den 28 april.

Märk inbetalningen med ”Återuppfinnarna” och deltagarens namn och avdelning.(Ledare/funktionärer betalar 150 kr om man är med hela lägertiden annars 50 kronor dagen)

Funktionärer

Vi hoppas det finns några föräldrar (eller far/morföräldrar kanske?) som har lust att åka med på lägret för att hjälpa till, vi tar tacksamt emot denna hjälp!

Ju fler vi blir desto enklare och roligare! När ni anmäler er kommer ni att få specifika uppgifter.

Transport

Vi åker buss tillsammans både dit och hem

Dit: Samling vid scouthuset kl. 08.45 torsdag den 5/5.

Bussen avgår kl 09.00

Hem: Vi kommer åter till scouthuset söndag den 9/5 kl. 16.00.

Besöksdag

Besökstid för alla föräldrar, syskon och andra som vill komma, har vi lördagen den 7/5 från kl. 12.00. Besökare får gärna ta med egen picknickkorg men denna gång har vi ingen möjlighet att sälja mat.

Hålltider besöksdagen:

12.00 Besöksdag börjar

13.30 Den traditionella auktionen!

Alla besökande familjer tar med ett inslaget paket,  som sedan auktioneras ut. Pengarna som vi får in går till renoveringen av vår friluftsgård.

16.00 Besöksdag slutar

Vägbeskrivning

Om ni aldrig har varit i Horred tidigare och undrar hur man tar sig dit så finner ni vägbeskrivningen här på hemsidan.

Tänk på

När man åker på ett scoutläger så tar man inte med sig elektroniska prylar som MP3 spelare, bandspelare, radio, tv, Gameboy m.m. Kommer vi på scouterna med sådana saker så tar ledarna hand om dem och dessa återlämnas vid hemresan. Mobiltelefoner är dock tillåtna från äventyrare och uppåt men vi vill betona att det sker på egen risk. Ledarna kommer inte att ansvara för barnens mobiler, och det finns ingen möjlighet att ladda dem.

Scouterna behöver inte ha med sig fickpengar på lägret då det inte kommer finnas någon försäljning.

På lägerplatsen är det inte tillåtet med hundar, dels på grund av allergier och dels för att vi har scouter som är rädda för alla typer av hundar.

Övrigt

Har ni frågor så går det bra att ringa till ert barns scoutledare:

Spårarna Christina ”Ludde” Lundin 0704-80 13 30

Upptäckarna Markus Sannevik 0739-86 96 06

Äventyrarna Malena Hedberg 0723-24 23 14

Utmanarna Rose-Mari Söderlind 0704-24 48 10

Sjukvård Christina ”Ludde” Lundin 0704-80 13 30

Tänk på att det är kallt på nätterna så ta med vantar och mössa

Spårare som går andra året behöver ta med sig liggunderlag och sovsäck.

Vi syns på lägret!

Med vänliga hälsningar Lägerkommittén