Årets kårläger ”Det stora sagomysteriet” i Horred den 19-24 juni 2010!

Varje dag har vi en ny saga som tema, där vi stöter på alla möjliga sorts figurer från Disneys filmer i skogen! Dessutom har vi lägerbål, bad, lekar och allt annat kul som brukar ha på våra kårläger.

———————————————————————

Torsdag 24:e juni

Nu är det slut på lägertiden och stora tårar rinner på våra kinder. Så då var detta lägret till ända, alla scouter och ledare har kommit hem välbehållna. Vi hoppas alla är nöjda med tiden i Horred även om våra vänner knotten försökte göra det jobbigt för oss, men inget kan skrämma bort oss Backa scouter så där fick knotten så de teg.

Måste passa på att tacka alla er alla för ett jätte trevligt lägerbål med kanon uppträdande nere vid sjön. Bilder på detta kommer finns på bildsidan.

Då är det bara att tacka ett detta lyckade kårläger 2010, så hoppas vi att vi ses till hösten igen.

TREVLIG SOMMAR PÅ ER ALLA!!

———————————————————————–

Onsdag 23:e juni

Idag tog vi sovmorgon. Efter frukosten var det dags för ett litet spår nere vid sjön. Efter spåret gick Upptäckarna och Äventyrarna ner till sjön och badade medan spårarna tränade på att tälja. Efter middagen gick alla ner till badplatsen för lägerbål med jätte bra uppträdande framförda av scouterna. Efter lägerbålet återvände vi till våra vänner knotten på ängen. Just vid skrivande stund sitter alla och äter kvällsmat och sedan är det läggdags.I morgon är det rivning och hemresa som gäller för oss alla. Bilder kommer från dagens aktiviteter kommer inom kort.

———————————————————————-

Tisdag 22:e juni

Å vad tiden går fort, redan tisdag och lägret är i full gång. Nu har scouter kommit tillbaka från sina nattliga äventyr på brouppgiften och tävlingarna mellan patrullerna har kommit igång. Om stund är det dags för besöksdag.

Bussen anländer till scouthuset kl. 15.00 på torsdag den 24:e juni.

Föräldrar som hämtar sina barn vid scouthuset med bil ombedes parkera en bit från huset så att bussen kan komma fram till huset.

Nu har myggan Hubert med vänner anlänt till lägret. Så glöm inte att packa ner myggmedel.

———————————————————————–